←
Tid: 12:00-13:00
Sted: Digitalt
Dato: 15.02.2022
Antall som får mat: 30
Itera er et norsk børsnotert teknologiselskap, med nærmere 600
ansatte. Vi har kontorer i Oslo, Bergen, Fredrikstad, Reykjavik, Kiev og
Bratislava. Vi leverer prosjekter og tjenester innen rådgivning og
strategi, design og utvikling, drift og forvaltning. Vi jobber i
tverrfaglige team for å få dypere innsikt, utforske nye muligheter og
utvikle innovative løsninger som løser våre kunders nåværende og
fremtidige utfordringer.
Vårt mål er å ha en positiv innvirkning på alt vi gjør. Vi er
drevet av teknologi, og vi brenner for endringskraften den gir. For
å kunne utgjøre en forskjell, kreves det både nytenkning, ny
teknologi og nye måter å jobbe på. Vi legger derfor stor vekt på
hvordan vårt bidrag kan ha størst mulig verdi for kunden, og hvordan
vi sammen kan skape synergier. Itera er kåret til én av Norges 25 mest
innovative selskaper.
Hvordan designe for adferdsendring?
Katinka er UX og visuell designer med 13 år i Itera. Hun jobber med
digitale løsninger for kunder som If forsikring og Cognite, med fokus
på brukeren og deres behov. Mange digitale løsninger har som mål å
endre brukerens adferds og få brukeren til å prøve noe nytt for å
få en jobb gjort.
Men hvordan får vi brukerne til å endre adferd? Hva motiverer dem til
endring?
Og hvordan kan vi være med å skape gode og varige løsninger som
virkelig skaper en endring i brukerens adferd?
Ved å kjenne til noen av prinsippene for adferdsteori og psykologi kan
vi lettere forstå hvorfor brukerne gjør som de gjør. Katinka vil gå
gjennom flere slike prinsipper. Hun vil også vise nyttige verktøy og
metoder for å analysere hva som påvirker adferden samt hvordan vi kan
designe basert på denne kunnskapen. Dessuten vil du få presentert noen
praktiske eksempler. Velkommen!
De 30 første får 300 kr i gavekort på foodora!